sobota, 9 lutego 2013

Poszukiwanie Szczęścia

 

„Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów. Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie.”

Erich Fromm

Zapewne każdy z was zastanawiał się jak to jest, że jedni mają szczęście, pasmo sukcesów we wszystkich dziedzinach a inni jedynie za szczęściem gonią, a na każdym kroku czyha na nich porażka.

Czym jest szczęście? Dla mnie to po prostu sposób patrzenia na Świat. Ponieważ  to my sami decydujemy o tym czy jesteśmy szczęśliwi czy nie.

Czy posiadając najnowszego mercedesa z salonu, piękny dom, partnera kochającego, pracę idealną będziesz szczęśliwy? Wydaje mi się, że nie. Dlaczego? Ponieważ osiągnąłeś sukces a nie szczęście, a  szczęście to  stan ducha i  umysłu.

Szczęścia można się nauczyć jak jazdy na rowerze. Można je wypracować swoim zachowaniem,  sposobem myślenia i postrzeganiem świata.
Można również stosować wiele technik, które pomagają  je odnaleźć.

Nasuwa mi się kolejne pytanie : czy na szczęście trzeba zasłużyć?
Uważam, że tak. Ponieważ gdy jesteś zgorzkniały, wiecznie narzekasz, jesteś smutny i przygnębiony to gdzie znajdziesz szczęście – nigdzie.
Wszelkie uczucia mamy w sobie zarówno te pozytywne jak i negatywne.
Przychodząc na świat zostaliśmy obdarzeni poczuciem szczęścia.
Spójrzmy na małe dzieci One są pełne szczęścia i radości. Dzieci są niewinne i spontaniczne. Biorą z życia to, co najlepsze, nie stawiają sobie warunków do szczęścia. Żyją po prostu TU i TERAZ.

Zatem jeżeli brakuje nam szczęścia musimy je wydobyć z własnego wnętrza. Kiedy zaczniemy widzieć świat jako przyjazne miejsce pełne wspaniałości nasze szczęście zacznie wydobywać się  na powierzchnię.

Będąc nastawionym do życia pozytywnie, pełnym wiary, radości i pozytywnej energii szybciej odnajdziemy pokłady dobroci w sobie. Uruchomi się wtedy również mechanizm dzielenia się z innymi.  I to da nam właśnie poczucie szczęścia i radości.

Nie potrzebne są dobra materialne, potrzebna jest natomiast radość i zadowolenie z własnego życia. . Szczęście się mnoży tak samo jak miłość przez podział. Im więcej dajemy szczęścia, tym więcej do nas wraca.

Niestety w ówczesnych czasach jest bardzo dużo ludzi nieszczęśliwych. Wydaje mi się, że powodem tego jest to, że ludzie  szczęście warunkują od tego co posiadają.
Zapominają, że to właśnie oni są kreatorami swojego życia i tylko oni mogą to zmienić. Zwalają odpowiedzialność na innych, zazdroszczą, rywalizują, narzekają na wszystko i  skupiają się przede wszystkim na dobrach materialnych. Zapominając przy tym o sobie.
A jeśli nawet zaspokoją swe rządze finansowe to i tak nie są szczęśliwi, ponieważ  w dalszym ciągu czują pustkę wewnątrz siebie.
Dlatego warto zmienić swoje nastawienie do życia na pozytywne i żyć jak ptak z  przypowieści pt „ Czym jest szczęście”
„Pewien człowiek, który był wciąż smutny i nie potrafił odnaleźć w życiu radości, usłyszał podczas przechadzki w parku śpiewającego cudnie ptaka:
     - Zazdroszczę Ci - powiedział, stanąwszy pod drzewem - Musisz być bardzo szczęśliwy, skoro tak pięknie wyśpiewujesz swoją radość.
- Ale ja nie dlatego śpiewam, że jestem szczęśliwy - odpowiedział ptak. - Jestem szczęśliwy, dlatego że śpiewam.”
Autor nieznany

Ja zmieniłam nastawienie do życia i jest mi o wiele łatwiej niż wcześniej. Doceniam każdą chwilę jaka mnie spotyka i co dzień dziękuję za to co mam. Stałam się naprawdę szczęśliwa  A czy Ty jesteś szczęśliwy?

Mój artykuł z dwumiesięcznika MEDIUM (nr 5)
Do pobrania za darmo: http://wydaje.pl/e/medium-nr-52012

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz